Politie Muziekgezelschap EXCELSIOR

Het Politie Muziekgezelschap EXCELSIOR is één van de 12 Politie muziekverenigingen die er nog bestaan in Nederland en daar zijn wij als bestuur en leden natuurlijk bijzonder trots op. Excelsior is opgericht op 20 mei 1919.Het is nog het enige harmoniegezelschap in Hilversum die ondanks de hoge leeftijd vandaag aan de dag nog steeds springlevend is. Dat doen we met 40 muzikanten waarbij we zo’n 15 – 20 optredens per jaar verzorgen. Dit varieert van openbare concerten als ook optredens in verzorgingstehuizen. In het verleden zijn er diverse optredens geweest in het buitenland.

Voor wat betreft ons ledenaantal kunnen we melden dat we 40 actieve leden hebben. Dit is voor een orkest waarbij je met veel plezier speelt natuurlijk een fantastisch aantal maar wij zijn wel op zoek naar enthousiaste muzikanten die onze vereniging willen en kunnen versterken. Vooral diegenen die saxofoon, fluit, klarinet, trompet, trombone, bariton of bas spelen mogen zich in het bijzonder geroepen voelen, maar iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom. Bespeel je één van de bovengenoemde instrumenten waarvan je meent dat het een goede plek kan vinden in ons harmonieorkest, dan maken we graag kennis met je op een donderdagavond tijdens onze repetitie.

We repeteren op donderdagavond vanaf 19:30 uur en dit duurt tot 22:00 uur. Het repertoire is zeer wisselend en bevat goed bespeelbare muziekstukken. Voor de contributie hoeft je het al helemaal niet te laten want deze bedraagt slechts € 12.50 per maand.

Meld je geheel vrijblijvend aan bij Jurjen Koetze, zodat voor bladmuziek kan worden gezorgd. Wij garanderen hele leuke, muzikale en gezellige avonden!

Verbonden door de politie, de muziek, de gezelligheid: de ontspannende inspanning! Dat doen wij al meer dan 95 jaar. Het zal jullie niet verbazen: we zijn bezig met de plannen voor de komende jaren. Die plannen beginnen bij een goede orkestbezetting. Laten we er samen mooie en muzikale jaren van maken.

In het jaar 2019 zullen wij ons 100-jarig bestaan vieren. Op dit moment zijn we met de voorbereidingen bezig om er vooral een bijzonder muzikaal jaar van te maken.

:

Bestuur: