Ceacilia Gilde

Het Caecilia-Gilde uit Hilversum, vierde in 2008 het 80 jarig jubileum en is een stichting die als uitgangspunt heeft de jeugd een zinvolle vrijetijdsbesteding te geven. Deze stichting kent twee onderdelen namelijk Groepswerk en Muziek.

De Groepswerkleden beginnen op een leeftijd van 6/7 bij de rakkers en naarmate ze ouder worden gaan zij over naar de junioren ,senioren en 16+, waarbij de sportiviteit en onderlinge samenwerking een goede, plezierige en leuke vrije tijd invulling is.

De Muziekleden beginnen op 8 jarige leeftijd verdeelt over hoornblazers, fluitisten en slagwerk. Waarbij het met plezier muziek maken de uidaging is. De bezetting bestaat tot nu toe uit natuurtoon instrumenten die het korps een aparte sound geven. Daarnaast beschikken we ook al over enkele ventielinstrumenten. (Trompet en Sousaphone) Leden met de leeftijd van 8 jaar kunnen tegelijkertijd lid zijn van zowel groepswerk als muziek.

Het korps is in de regio Hilversum regelmatig te zien met optredens tijdens de Avond 4 Daagse in de regio, Koninginnedag, soms op 5 mei en met de intocht van Sinterklaas. Daarnaast zijn wij in het hele land actief in het Samenwerkingsverband van Jachthoornkorpsen.(SVJ)

In dit samenwerkingsverband spelen een aantal jachthoornkorpsen samen, die net als wij een bezetting van natuurinstrumenten hebben. Met het samengestelde korps spelen wij ieder jaar tijdens de intocht van de Vierdaagse van Nijmegen, een Bloemencorso en soms bij de Vlootdagen in Den Helder . Jaarlijks wordt er een Jachthoorndag georganiseerd. Daarbij komen zoveel mogelijk jachthoorn- korpsen van Nederland bij elkaar om met muziek en show deze dag te vieren. Jaarlijks vindt er een “Play Inn” plaats en daar wordt nieuwe muziek voor het komende jaar ingestudeerd .

Ons motto is door: Sport, Spel, Creativiteit, Buitenleven en Muziek, iedereen en in het bijzonder de jeugd een zinvolle vrijetijdsbesteding te geven.

Voor meer informatie bezoekt u de website www.caecilia-gilde.nl of u stuurt een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.